Luxury Cruises - Rejsy ekspedycyjne all inclusive Antarktyda i Arktyka

Informacje i rezerwacje: 22 455 38 42

Przydatne informacje

Każdego wieczoru oferujemy pasażerom zróżnicowany program gier i imprez kulturalnych.

Pracownik Recepcji chętnie udzieli Ci informacji odnośnie codziennego budzenia na żądanie.

Klimatyzacja jest sterowana indywidualnie. Jeśli nie wiesz jak ustawić pożądaną temperaturę, poproś o pomoc Stewarda Kabinowego.

Nasze statki posiadają łodzie motorowe, które przewożą pasażerów na ląd. W każdym porcie zawinięcia znajdują się także dedykowane łodzie przewozowe.

W naszych barach znajdziesz szeroki wybór napojów*, takich jak koktajle*, soki owocowe* i aperitify*.

W każdej kabinie znajdują się płaszcze kąpielowe (po jednym na każdego pasażera) oraz mała suszarka do włosów.

Nasze butiki oferują bogaty asortyment wyrafinowanych pamiątek* i prezentów*. Należy pamiętać, że według prawa nasze butiki muszą być zamknięte, kiedy statek jest w porcie.

Każdy pasażer otrzymuje jedną (lub więcej) kartę-klucz do kabiny (tzw. KeyCard), która umożliwia zamknięcie kabiny. Na statkach Le Boréal i L’Austral samo zamknięcie drzwi powoduje automatyczne ich zaryglowanie. Dlatego warto pamiętać o tym, by przed wyjściem z kabiny zabrać ze sobą kartę-klucz.

Poza godzinami otwarcia restauracji pasażerowie mogą zamawiać kawę, herbatę i ciastka. Lista dostępnych produktów widnieje w programie dnia.

W naszym codziennym biuletynie znajdziesz informacje na temat życia na pokładzie i zasad obowiązujących w portach zawinięcia. Co wieczór do twojej kabiny trafia nowy program dnia.

Leżaki są dostępne na zewnętrznych pokładach statków.

W ciągu dnia zalecamy strój swobodny. Na wycieczki lądowe warto zabrać ze sobą praktyczny ubiór i wygodne buty. Strój wieczorny – według własnego uznania. Elegancja najważniejsza!

Na pokładach statków znajdują się gniazdka elektryczne z prądem o napięciu 220V (standard europejski) i 110V (standard północnoamerykański). Ze względów bezpieczeństwa, korzystanie z żelazek i lokówek w kabinach jest surowo zabronione. Uwaga: na Le Ponant w łazienkach kabin znajdują się jedynie gniazdka o napięciu 110V.

W niektórych portach zawinięcia istnieje możliwość wybrania się na wycieczkę lądową*. Zapisów można dokonać u Asystenta ds. Wycieczek, który na początku rejsu opisze pasażerom atrakcje dostępne w różnych portach. Na lądzie, należy wystrzegać się spożywania niemytych owoców i wody pitnej, jeśli nie jest ona serwowana w fabrycznie zamkniętych butelkach.

Na pokładach naszych statków nie ma kantorów wymiany walut.

Rzeczy wymagające uprania można przekazać Stewardowi Kabinowemu*. Wyprana i wyprasowana odzież jest zwracana pasażerom w ciągu 24-48 godzin. W ciągu dnia oferujemy jedynie usługę prasowania*. Ze względu na to, iż na pokładach naszych statków nie ma pralni chemicznej, prosimy o przekazywanie do prania jedynie odzieży, którą można prać na mokro.

Na pokładach naszych statków znajduje się szeroki wybór książek oraz gier planszowych. Zarówno młodsi jak i starsi pasażerowie mogą także skorzystać z konsol do gier WiiTM. Na statkach Le Boréal i L’Austral każda kabina pasażerska posiada opcję Wideo na Życzenie.

Uprzejmie prosimy o zwracanie znalezionych rzeczy do Recepcji.

Listy i kartki pocztowe można zostawić na Recepcji. W prawym górnym rogu karty lub koperty należy napisać numer kabiny. Koszt znaczka zostanie doliczony do Twojego rachunku.

Śniadania serwowane są w formie bufetu w pokładowej restauracji. Można je również zamówić bezpośrednio do kabiny. Lunch również ma formę bufetu, natomiast wieczorna kolacja serwowana jest do stolika. Prosimy o kontakt z naszym kierownik restauracji odnośnie wszelkich szczególnych potrzeb żywieniowych.

Na pokładach naszych statków znajduje się Centrum Medyczne*. Lekarz pokładowy* jest dostępny przez całą dobę; towarzyszy także pasażerom podczas wycieczek lądowych. Jeśli wymagasz specjalnego leczenia, zamieść tę informację w formularzu wypełnianym przed wypłynięciem i poinformuj o tym załogę przy wejściu na pokład. Jeśli musisz zażywać konkretne lekarstwa, nie zapomnij zabrać ich ze sobą.

Mini-bar* kabinowy uzupełniany jest każdego dnia. Cennik znajduje się w kabinie.

Wszyscy pasażerowie muszą posiadać ważne dokumenty tożsamości i niezbędne wizy, w zależności od ich narodowości i odwiedzanych krajów.

Na pokład nie wolno wnosić zwierząt domowych.

Gdy statek zawija do portu, na pokład wchodzą urzędnicy celni. Po zakończeniu kontroli pasażerowie i załoga mogą zejść na ląd. W niektórych portach, statek będzie musiał zakotwiczyć na morzu. W takich przypadkach pasażerowie i załoga dotrą na ląd w małych łodziach. Ze względu na ograniczoną liczbę łodzi, pasażerowie schodzą na ląd grupami. Prosimy o zwracanie uwagi na komunikaty przekazywane na pokładzie.

Recepcja czynna jest w godz. 7-23 (na pokładzie Le Boréal i L’Austral do północy). Po tych godzinach połączenia z kabin pasażerskich są przełączane na mostek.

Oferujemy całodobową usługę room service.

Nasze statki są przyjazne dla osób niepalących. We wszystkich pomieszczeniach (salony, jadalnia, kabiny, recepcja itp.) obowiązuje zakaz palenia. Palenie dozwolone jest jedynie na zewnętrznych częściach statku.

Jeśli podczas rejsu chcesz zadbać o formę i sylwetkę, zapraszamy na codzienne zajęcia do naszej siłowni. Dzięki bezpośredniemu dostępowi do morza z otwartego pokładu, nasze statki oferują pasażerom możliwość kąpieli w krystalicznie czystej wodzie. W niektórych portach zawinięcia, pasażerowie mają także możliwość uprawiania innych sportów*, takich jak tenis*, golf*, czy nurkowanie z butlą (pamiętaj, aby zabrać ze sobą niezbędne licencje, kartę handicapową i dziennik nurkowania). Na pokładach naszych statków znajduje się także Kącik Fitness (z wyjątkiem Le Ponant).

Dla własnego bezpieczeństwa, należy zapoznać się z instrukcją zamieszczoną obok basenu na statkach Le Boréal i L’Austral.

Aby połączyć się z dowolnym miejscem na świecie, możesz skorzystać z satelitarnego* systemu komunikacji. Opłata zostanie naliczona na Twoją kartę kredytową. Rozmowy przychodzące mogą być przekierowywane bezpośrednio do kabiny pasażerskiej lub do wybranego pomieszczenia w części ogólnodostępnej. Jeśli chcesz wysłać faks, przekaż go recepcjoniście w zaklejonej kopercie, która zostanie następnie przekazana kapitanowi. Faksy przychodzące również dostarczane są pasażerom w zaklejonych kopertach. W kabinach i pomieszczeniach ogólnodostępnych wszystkich naszych statków znajduje się bezprzewodowy dostęp do Internetu (WiFi).

Napiwki są powszechną praktyką na statkach wycieczkowych, a ich wysokość zależy od uznania pasażera. Sugerowana kwota to 10-12 euro dziennie za pasażera. Zostanie ona rozdzielona na całą załogę. Pod koniec rejsu znajdziesz w kabinie specjalną kopertę przeznaczoną na ten cel. Po umieszczeniu w niej napiwku, możesz ją zostawić Recepcji.

W niektórych krajach wymagane są szczepienia obowiązkowe. Dlatego należy zabrać ze sobą wszelkie zaświadczenia świadczące o przebytych szczepieniach.

Prosimy o dopilnowanie tych formalności przed podróżą.

W każdej kabinie znajduje się sejf. Jednakże w przypadku drogocennych przedmiotów zalecamy skorzystanie z sejfu głównego. Szczegółowych informacji udziela Recepcja.